Amit érzünk, az a gyász
A Harvard Business Review (HBR) szerkesztősége nemrég virtuális megbeszélést tartott: arcokkal teli képernyők, amelynek látványa mindenütt egyre gyakoribb. Beszéltünk a hamarosan megjelenő tartalomról a rémisztő világjárvány közepén és arról, hogyan tudnánk segíteni az embereknek. De beszéltünk arról is, hogy mi hogyan érezzük magunkat. Az egyik kolléga megemlítette, hogy amit érez, az a bánat. A fejek egyetértően bólogattak.
Ha meg tudjuk nevezni, akkor talán kezelni is tudjuk. David Kesslerhez fordultunk ötletekért, hogy ez hogyan lehetséges. David Kessler a világ egyik legnevesebb gyász szakértője és Elisabeth Kübler-Ross-al társszerzője az On Grief and Grieving: Finding the Meaning of Grief Through the Five Stages című könyvnek. Új könyve a folyamat következő állomása: Finding Meaning: The Sixth Stage of Grief. Kessler tíz évig dolgozott egy Los Angeles-i egyetemi klinikán. A biológiailag veszélyes anyagokért felelős team-ben végzett munkát illetve önkénteskedett a Los Angeles-i rendőrség (LAPD) traumatikus eseményekre szakosodott tartalékállományában, valamint a Vöröskereszt katasztrófaelhárító csoportjában. A www.grief.com weboldal alapítója, amelynek évente több mint 5 millió látogatója van 167 országból.
Kessler megosztotta gondolatait arról, miért fontos elismerni, ha fájdalmat okoz valami, hogyan kell ezt kezelni és hogyan találjunk értelmet ebben. A beszélgetést a könnyebb érthetőség kedvéért átszerkesztettük.